Bästapiller.se är ett ledande läkemedelsföretag som syftar till att göra upplevelsen av att köpa läkemedel online snabb och bekväm.

Hur skiljer sig Bästapiller.se från andra onlineapotek?

Bästapiller.se levererar läkemedel av högsta kvalitet samtidigt som paketets integritet förblir intakt. Vi erbjuder endast mediciner som är licensierade och godkända.

Vilka är öppettiderna?

Kunder kan lägga sina beställningar alla dagar i veckan eller året, när som helst på dagen.

Hur kan jag kontakta apoteket?

Du kan kontakta webbplatsen genom kontaktuppgifterna i avsnittet Kontakta oss på webbplatsen. Om du vill prata med våra apotekare kan du göra det genom att skicka ett e-postmeddelande eller ringa oss på UAN-numret och begära ett samtal från apotekaren.

Hur kan jag överföra mitt recept från ett annat apotek till Bästapiller.se?

Receptet kan enkelt överföras genom att ringa oss eller kontakta oss. Vi skickar sedan en begäran till din nuvarande apotekstjänst eller din vårdgivare om att överföra befintliga recept som är överförbara. Du kommer att behöva lämna personlig information och visa dina försäkringsuppgifter.

Hur lång tid tar det innan läkemedlen levereras?

För påfyllning av receptbelagda läkemedel sker den lokala leveransen direkt. För läkemedel som kräver verifiering av vårdgivaren eller försäkringsbolaget sker leveransen när godkännandet mottas.

Vilka onlinetjänster erbjuds för att hantera mitt recept?

Vi erbjuder en mängd olika verktyg som hjälper dig att hantera ditt recept och dina läkemedel. Du kan beställa påfyllning online, kontrollera statusen för dina recept, registrera dig för hemleverans av din process, få information om hur du använder och sedan kassera din medicin på rätt sätt.

Hur kan påfyllning beställas?

Påfyllning av beställningar är mycket enkelt och bekvämt. Du kan göra en beställning online när som helst på dygnet, sju dagar i veckan på webbplatsen. Du kan också göra en beställning för påfyllning genom att ringa oss direkt under kontorstid. Påfyllningssystemet som vi erbjuder tillåter kunder att skapa ett säkert konto hos oss och där de kan beställa receptbelagt läkemedel.

När rekommenderas att beställa en påfyllning?

Det rekommenderas generellt att du lägger en beställning för en påfyllning minst fem till sju dagar innan din leverans tar slut helt. Detta hjälper dig att se till att du har en stadig tillgång och att du inte missar att ta något piller. Även om vår leveransmekanism är mycket effektiv, är det alltid bättre att vara på den säkra sidan.

Kan jag beställa ett läkemedel utan recept?

För receptfri medicinering krävs i allmänhet inte recept. Men läkemedel som ordinerats av läkaren eller läkaren kan inte säljas utan ett ordentligt verifierat recept.

Vad betyder det egentligen när det rekommenderas att ett läkemedel tas på tom mage eller tillsammans med mat?

Om du rekommenderas att ta medicin på tom mage betyder det i allmänhet att du ska ta det en till två timmar innan du äter din måltid. Om läkemedlet rekommenderas att tas med mat, görs det så att läkemedlet inte orsakar irritation i magen eller tarmarna. Vissa läkemedel rekommenderas också att tas med någon speciell typ av mat, som mjölk eller ost. Detta för att läkemedlets absorption och effektivitet kan förbättras.

Vad är skillnaden mellan ett generiskt läkemedel och företagets varumärke?

När ett läkemedel vanligtvis utvecklas går det under det generiska namnet eller formeln som utvecklaren har patenträttigheter för. När patentet löper ut kan andra tillverkare tillverka samma läkemedelsversion samtidigt som de följer reglerna. under sitt eget varumärke.

Vad ska jag göra om jag har några kvarvarande piller och min medicinbehandling har ändrats av min läkare?

Läkemedel måste kasseras med försiktighet. De kan inte bara slängas eller spolas ner på toaletten. Ring till apoteket eller besök webbplatsen för att förstå hur du gör dig av med den kvarvarande medicinen.

Varför ser mina nya mediciner annorlunda ut än de jag fick som prov från läkaren?

Olika tillverkare kan göra samma medicin annorlunda; grundkompositionen förblir densamma. Men om du fortfarande är tveksam, ring din läkare eller kontakta apoteket innan du tar medicinen.

Hur kan jag ladda upp mitt recept online?

När du registrerar dig hos oss kommer webbplatsen att uppmana dig att lägga till ditt recept på dina uppgifter.

Läkemedlet jag vill beställa är slut i lager eller inte tillgängligt?

Om ett läkemedel du behöver inte är tillgängligt eller det står på webbplatsen att det är slut, kan du skicka ett e-postmeddelande till oss för att fråga om dess status eller kontakta vår apotekare som föreslår ett alternativ för medicinen.

Hur kan jag avbryta en beställning?

När du gör en beställning får du ett fönster för avbokning av beställning. Du kan kontakta oss via e-post eller ringa oss.

Jag tror att jag reagerar på mitt nya recept. Vad ska jag göra?

Läkemedel kan ha olika biverkningar. Om du upplever obehag som huvudvärk, illamående, utslag eller feber, sluta använda medicinen och kontakta din läkare. Om du upplever allvarliga symtom som bröstsmärtor, andningssvårigheter eller nässelfeber, ring omedelbart till räddningstjänsten.

Hur kan jag få min medicin om jag inte är i stan?

Om du planerar att vara borta en stund och det finns en chans att du kommer att få slut på medicin medan du är borta, måste du kontakta din vårdgivare. Under särskilda omständigheter kan tidiga påfyllningar aktiveras.

Kan jag ändra min leveransadress eller kan någon välja min medicin för min räkning?

Om du vill att läkemedlen ska levereras till en annan leveransadress kan du lägga till informationen i din beställning eller kontakta oss för att få adressen ändrad.

Om någon annan som en vän eller familjemedlem kommer att hämta medicinen kan du informera oss i förväg för att undvika förvirring. De måste signera medicinerna och uppge giltiga identitetsuppgifter.